AxyVeraX © 2021. Tüm hakları saklıdır.

BuSonDakika – Son Dakika Haberler

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Kültür & Sanat
  4. »
  5. Usta İsimler Beyoğlu’nda Buluştu

Usta İsimler Beyoğlu’nda Buluştu

admin admin - - 3 dk okuma süresi
7 0

İBB bağlı kuruluşlarından İETT, usta sanatçılar Gani Müjde ve Ezel Akay’ı İBB Beyoğlu Sineması’nda gerçekleştirilen özel bir söyleşiyle İstanbullularla bir araya getirdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) bağlı kuruluşlarından İETT,  sosyal sorumluluk ve kültür-sanat projeleriyle şehre değer katmaya devam ediyor. Bu doğrultuda tarihi Beyoğlu Sineması’nda düzenlenen “Sinema, Mizah ve Beyoğlu” konulu söyleşide; ünlü yazar ve senarist Gani Müjde ile yönetmen Ezel Akay, moderatör Cengiz Özkarabekir’in eşliğinde sahne aldı. Yoğun ilgi gören etkinliğe çok sayıda öğrenci, akademisyen ve sanatçının yanı sıra İETT ailesinin kıymetli emektarları katılarak salonu tamamen doldurdu.

155 YILLIK KÜLTÜR HAZİNESİ GELECEĞE TAŞINIYOR

İstanbul’da Beyoğlu ve tarihi yarımada başta olmak üzere, kentin her noktasında toplu ulaşımdan elektriğe, hatta havagazı teminine kadar geniş bir alanda hizmet veren 155 yıllık köklü çınar İETT, bu tarihi yolculuğu boyunca pek çok filme, romana ve şiire de esin kaynağı oldu. Bu zengin kültür hazinesini İstanbullularla paylaşmak ve gelecek nesillere aktarmak amacıyla düzenlenen programda, çok anlamlı bir vefa duruşuna da imza atıldı. Etkinlikte, geçmişte yolu İETT’den geçen ve bir dönem kurum bünyesinde görev yapmış olan Tuncel Kurtiz ve Yaşar Kemal gibi Türk edebiyatı ve sinemasının dev isimleri saygıyla anıldı.

SİNEMA, MİZAH VE BEYOĞLU EKSENİNDE SÖYLEŞİ

Yönetmen Cengiz Özkarabekir’in moderatörlüğünü üstlendiği söyleşide, senarist ve yazar Gani Müjde ile yönetmen ve senarist Ezel Akay, mizahın ve sinemanın Beyoğlu’ndaki tarihi serüvenini kendi pencerelerinden keyifli bir sohbetle aktardı.

İETT GENEL MÜDÜRÜ İRFAN DEMET: “KÜLTÜR MİRASIMIZI YAŞATIYORUZ”

Pogramın sonunda sahneye çıkan İETT Genel Müdürü İrfan Demet; sanatçılar Gani Müjde ve Ezel Akay ile moderatör Cengiz Özkarabekir’e teşekkürlerini iletti. Türkiye’nin en büyük ve en köklü toplu ulaşım kurumu olan İETT’nin dev işletme ve yatırım faaliyetlerine hız kesmeden devam ettiğini vurgulayan Demet, bu büyük hizmetlerin yanında kentin kültürel mirasının yaşatılmasına ve gelecek nesillere aktarılmasına da en az yatırımlar kadar büyük önem verdiklerini belirterek bu yöndeki çalışmalara gururla devam edeceklerini ifade etti.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir